donderdag 6 mei 2010

Puerto Rico.

Een hele vroege dag voor ons!


We hadden een excursie geboekt naar het regenwoud in Puerto Rico het EL YUNQUE. De tour zou om 7.30 uur vertrekken en dus moesten we ons al om 7.15 uur melden op de pier. Mensen kinderen wat een tijdstip. De wake-up call kwam om 6.15 uur maar toen waren we al wakker. Eerste natuurlijk gezongen voor onze jarige job Noa die 7 jaar werd. Ze mocht 1 cadeautje uitpakken de rest volgde als we terug kwamen, de kamer hadden we toen ze sliep al versiert met ballonnen en slingers dat zag er gezellig uit. We hebben meteen morgens ook de deur van Gj versiert die deze dag 40 werd.… 2 jarige in ons gezelschap!

Na een snel ontbijt stonden we al vrij snel aan wal, eerst belde opa nog even en niet veel later probeerde oma het ook nog even alleen de lijn viel steeds weg en later hadden we bijna niks meer van bereik al kwamen er tussendoor wel steeds sms’jes binnen.


We konden meteen de bus in en hadden meteen een tour van 1 uur en 25 minuten voor de boeg, voor mij erg herkenbaar omdat ik er in Oktober nog was geweest toen ik de cruise met de Adventure of The Seas deed voor Kupers. Dat was ook de reden dat we deze tour wilden doen, het weer was toen te slecht en hij kon niet doorgaan.….nou Marlies, ik vond Dominica leuker hoor!!

We kregen nog een soort van city tour en na een ruim uur kwamen we aan in het El Yunque, we hadden eerste een stukje lopen door het woud wat erg mooi was daarna door naar de eerste stop waar we een toren konden beklimmen, de kinderen bleven in de bus.…het uitzicht was prachtig.

Daarna maakten we nog een stop bij de watervallen die Jessy op zijn slippertjes beklom en bij het Visitor center waar we een ijsje aten en op ons gemakje rondkeken, je kon er spelletjes doen en dingen bekijken wat ze erg leuk vonden.


Zo tegen 11uur konden we aan de terugreis beginnen, en waren we om 12.30 uur weer terug aan boord. Noa heeft haar cadeautjes verder uitgepakt, ze had van ons en van opa en oma een IPOD touch gekregen die ze al in gebruik had , verder had ze van Lilian en Diana al een cadeautje gehad die we hadden meegenomen, en ook verschillende kaartjes ze was helemaal jarig!!

Daarna lekker gaan lunchen op dek 11 en vanaf 14 uur konden ze dan de wand beklimmen iets wat ze al de hele cruise wilden doen, we waren er nog niet aan toe gekomen.

Nou daar gingen ze, allebei in het hele circus gehesen inclusief schoenen eerst ging jessy nou die was dus zo boven daarna Noa ze deed het erg goed maar kwam maar net tot halverwege waar ik blij mee was want tot helemaal boven zag ik echt niet zitten!


Daarna heerlijk aan het zwembad gelegen tot 16 uur en toen ons gaan klaarmaken voor het gala, eigenlijk hadden we geen van alle zin maar we hadden én een taart én een fles wijn besteld voor de jarigen.

Het ging al meteen mis, de taart stond gereserveerd maar de wijn was niet besteld, nou dat kan dus niet want het is al allemaal betaald..vooraf. Een hele discussie waarbij aangaven dat we onze bedenkingen al hadden gehad bij die fles wijn die we aangeboden hadden gekregen op Dinsdag maar nee dat was écht een gift van de ’’travelagent’’ we waren dus des duivels, en na een heel ‘’welles nietes’’ spelletje waarbij peter al onderweg was naar Guest relations wilde hij ons wel een fles wijn aanbieden, nou hé hé. Peter kwam ondertussen terug en het klopte zoals wij zeiden, het stond ook zo gereserveerd ergens was dus iets fout gegaan! Nou wij hadden het eigenlijk wel gehad, we werden helemaal zenuwachtig van al die bediende die om ons heen bleven lopen en maar bleven vragen of alles naar wens was.

Noa kreeg ondertussen van lein en GJ nog een leuk cadeautje uit de Disney winkel van Miami, het poesje wat ze zo graag wilde hebben. Geert Jan had van ons dus die fles wijn gekregen, jammer dat het zoveel voeten in aarde had. We weten niet hoe snel we weg moeten komen als we klaar zijn met eten…we gieren het restaurant uit en mijn koffie mag ik niet eens uitdrinken want iedereen is al gewoon weggelopen.


Op naar dek 11 waar lein gewoon weer verder gaat met eten en we daarna snel onze gala weer uittrekken, wat een avond! De kinderen gaan nog even een uurtje naar de kids club, nou ja uurtje de jongens zien we meestal niet terug voor 22 uur vaak liggen wij dan al in bed….we worden oud! We lachen dat ze het zo naar hun zin hebben, in de lift komen we regelmatig andere mannetjes tegen die heel vrolijk ‘’hi Jessy’’ roepen, ze hebben in lek geval al genoeg contacten gelegd , altijd fijn van die adresjes in Amerika je weet nooit waar het goed voor is ha ha.


We gaan nog even voor een kop koffie als afsluiting en duiken daarna lekker ons bedje weer in wat slaap je toch heerlijk op zo’n schip……we hebben een leuke dag gehad, en ons laatste eiland voor morgen is Labadee (Haïti) lekker relaxen!

5 opmerkingen:

  1. weer een super dagje op dat heerlijke schip...en heel leuk dat ik zo met jullie mee kan varen...ga maar lekker genieten van jullie laatste heerlijke relax dagje
    groetjes marij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lucienne en Pumba7 mei 2010 om 02:13

    Genieten jullie maar. Ik mocht (moest) vanmorgen Pumba uitlaten omdat Sven gister avond in Tilburg moest zijn. Nu weet ik zeker dat ik geen hond wil. Kwam vanmorgen al vroeg binnen en hoeverder ik naar de keuken liep hoe meer het stonk. De bijkeuken open en heerlijk had dat lieve hondje de hele bijkeuken onder gez.... Hem maar naar buiten gegooid, mand naar buiten en de keuken dweilen. Leuk hè een zoon die op de hond van je broertje gaat letten. Dan ook nog maar even het hele huis zuigen en ik heb het geld van de werkster alweer verdiend. Noa je krijgt mijn cadeautje nog, bedenk maar wat je wilt hebben. Groetjes en een blaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha Lucienne, mijn huisje blijft wel lekker schoon zo....
    Ben blij om te horen dat het goed gaat met onze Poemel en Sven!!

    Wij gaan zo aan wal!

    Groetjes van ons allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Nancy, heel erg leuk om te lezen hoe alles gaat krijg er zo weer zin in. Ik ben blij om te lezen dat Dominica leuker was, heb ik ook geen reden om nog eens terug te gaan omdat we vorig jaar het regenwoud gemist hebben. Have fun in Labadee, als ik er weer aan denk heerlijk toen vooral ook de BBQ, ik neem aan dat jullie dit nu weer hebben. Groetjes en geniet van de laatse dag. groetjes de blaauwtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, ik ben weer helemaal bijgelezen. Ons 'rustige' en 'relaxte' weekje is een aaneenkoppeling van allemaal leuke dingen, maar achter mijn laptop zitten, komt daar niet echt in voor ....

    Maar mooie verhalen weer, prachtige foto van Peter met de kids op de jetski. Die mag je inlijsten als herinnering aan deze trip, volgens mij !

    En toch wel erg bijzonder, je verjaardag op een cruise in de caribean kunnen vieren ! Jammer dat ze er daar een beetje een zootje van hebben gemaakt ...

    Heel veel plezier de laatste dagen op de boot en wij hebben Orlando netjes achtergelaten voor jullie, dus komt vast goed. Ben in ieder geval benieuwd naar het hotel !!! Welk plaatje van de foto's klopt ;-) !

    Gr. van ons allemaal hier !

    BeantwoordenVerwijderen