woensdag 12 mei 2010

Dinsdag 11 mei, Disney World.







Na een wederom heerlijk nacht worden we uitgerust wakker, er staat vandaag Disney World op de planning! Peter gaat erop uit om een ontbijtje te halen, ruim 1 uur later komt hij terug met vers stokbrood en heerlijk croissantjes, we hebben al jam en kaas en dat smaakt prima zo...


Niet veel later hebben we contact met Parice en Lex om te kijken welk park hun vandaag op de planning hebben staan. Er gaat van alles mis met de telefoon verbinding maar het lukt ons om af te spreken op een plekje in Disney World.
Zo tegen 12 uur zijn we in het park, het blijft je verbazen ze loodsen je met maar liefst 3 man naar 1 parkeerplekje...in Nederland zouden ze vragen of je nog goed bij je hoofd was, hier is het helemaal normaal.

We melden ons bij de kassa, ik haal mijn formulier en ID tevoorschijn en krijg op vertoon van de papieren een 2-daags entree kaartje voor alle Disney parken gratis, soms is reisagent zijn best wel leuk!! Des al niet te min mogen we nog even $220,- aftikken om de entree voor jessy, Peter en Noa te betalen, we slaan bijna achterover in Nederland zit ik daar 3 dagen en 2 nachten voor in Disneyland, maar niet zeuren dan hadden we het maar beter moeten nakijken!


Niet veel later lopen we dan toch de magische wereld van Disney binnen!
Het blijft speciaal.


Aangezien we pas om 14 uur hebben afgesproken met Patrice en Lex hebben we nog even de tijd om alvast wat dingetjes te doen... we haasten ons naar Space Mountain en de wachtrij is maar 20 minuten daarom besluiten ze meteen aan te sluiten, ik ga ondertussen voor fastpassen van Buzz Lightyear.
Na een klein kwartiertje wachten staan ze opeens weer voor me, er was een technisch mankement en ze konden er niet in...balen. We gaan door naar Stich, iets waar we eigenlijk een beetje huiverig voor zijn omdat hij nogal enge fratsen uithaald....Noa zit dan ook heel de show met de handen voor de ogen, ze vind er niks aan alleen daarom liggen wij helemaal dubbel van het lach, arm kind!


Door naar Buzz, het Papa en Noa tegen Jessy en mij op het allerlaatste moment wint het andere team....grrrr: Noa kan in lk geval weer lachen.





We lopen de brug over richting het kasteel en maken wat foto's.










Als we doorlopen zien we in de verte Patrice, Lex en hun kindjes al zitten.




We gaan er snel heen en al snel zitten we gezellig te kletsen en ondertussen zien we zeer creatieve castmember die een prachtige tekening maakt:









Maar dan is het tijd voor aktie de kids willen naar splash mountain, nu ben ik helemaal geen held wat betreft achtbanen en steile afdalingen maar ik besluit me niet te laten kennen en ga dapper mee....in de Splash Mountain is de laatste afdaling nogal een vrij steile Patrice was zo aardig om voor én na foto's te maken ;-)

Voor:                                                                                                               Na:     










Wat een held, door naar de volgende attractie Big Thunder Mountain ze hebben vast gedacht..voor ze zich bedenkt!!
Ik kon me niet herinneren dat hij zo hard ging en schijn alleen maar geroepen te hebben, waarom doe ik dit!!!

Uiteindelijk was het best wel leuk maar tijd voor iets rustigers, op naar Pirates of the Caribbean erg leuk en vooral heel erg rustig. Toen we daaruit kwamen zagen we een show van Jack Sparrow, je zou er toch bijna in bijten...

De volgende attractie stond alweer gepland, de vliegende tapijten van Aladdin de kinderen vonden het geweldig ik zal mijn mening achter wegen laten!










Tussendoor in een van de winkeltjes probeert jessy nog even Merel om te leggen zo leuk.. kinderen!


We gaan door naar Toon Town waar we via Pooh en zijn vriendjes uiteindelijk wederom in een achtbaan terecht komen, ik heb dan ook werkelijk alle grenzen overtroffen vandaag en Patrice ligt helemaal dubbel als ze alleen al naar me kijkt of zoals ze zegt: Disney is leuk maar Disney met jouw is een hele belevenis..én bedankt!!

We hebben het allemaal een beetje gehad en ondanks dat we de hoodprijs betaald hebben voor 1 dagje entree besluiten we toch om via Space Moutain langzaam het park te verlaten. Gelukkig doet hij het nu wel en de kinderen stralen alle vier al ze eruit komen.

We nemen de boot terug naar de parkeerplaats, aangezien wij altijd de monorail gebruiken is dit een leuke afwisseling vooral als we in de verte de allom bekende ''wedding chapel'' zien liggen!


Patrice en lex besluiten mee richting ons hotel te gaan zodat ze kunnen zien waar ze eiegnlijk hadden gezeten, uiteindelijk hebben ze toch  besloten om voor een appartement te kiezen wat een slimme keuze is omdat ze hier 14 dagen hebben zitten. Het hotel is prachtig maar voor 14 dagen is een villa of appartement gewoon makkelijker. We eten in de bistro van het hotel waar de kinderen gewoon gratis eten, de rekening is dan ook om te lachen en we hebben allemaal heerlijk gegeten. 

Net als we klaar zijn krijg ik een sms van Geert Jan dat hun aan het zwembad liggen en al snel zitten wij er ook, even gezellig met zijn allen bijkletsen:


De kinderen duiken al snel allemaal in het zwembad en wij genieten na op het terras, zo tegen 21 uur erzamelen we alles bij elkaar en gaan Patrice en lex richting Blue Herron en wij naar onze kamers waar we niet veel later heerlijk in slaap vallen......nog 2 dagen!!


2 opmerkingen:

  1. Nou tot nu toe hebben jullie het heerlijk, geniet nog van de laatste twee dagen !!!

    Bedankt voor het blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie dag weer ! Leuke foto, van de Wedding Chapel; dat lijkt me toch wel een te gekke plek ! En ach, wat is duur. Een dagje shoppen is duurder denk ik zo !

    BeantwoordenVerwijderen