zaterdag 15 mei 2010

De terugreis

Vrijdag 14 Mei.

Peter is al vroeg wakker, hij heeft heel onrustig geslapen Hij is bezig om onze boarding passen te laten printen en niet veel later hebben we deze inderdaad al, we hebben dus feitelijk tijd genoeg vandaag. De kinderen slapen nog en ik spring snel onder de douche, onder tussen hoor ik Noa zingen in bed “’ En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet.…..nou echt wel het, zit erop!


Alles past in elk geval in de auto, al is het even proppen!!
Rond 9 uur zijn we helemaal klaar om te gaan, we besluiten nog even langs de Panera te rijden voor een laatste ontbijtje en voor 10 uur draaien we de turnpike op. Het is een lange weg en het lijkt eeuwen te duren, we hebben vreselijk veel last van de ‘’lovebugs’’ zoals Teleton ze zo leuk noemt en onze ruitenwisser en sproeiers draaien overuren . Als we even snel stoppen om te plassen blijkt onze hele voorkant gewoon zwart te zijn.…niet normaal.


De Tom Tom geeft aan dat we rond 13 uur in Miami zullen aankomen, veel te vroeg dus. We besluiten nog even langs de Aventura Mall te rijden om lekker wat te eten en nog wat rond te wandelen, ik slaag op de valreep nog voor een leuke jas het is nu écht klaar, of had ik dat al eens gezegd?

Ik heb geen rust en wil naar de luchthaven, als we de parkeerplaats af rijden piept de auto de benzine is bijna leeg ik kan hier dus écht niet tegen maar met nog 20 kilometer op de teller besluiten we te gokken! En we redden het….eenmaal bij National vraagt de vriendelijke man of we de bus nodig hebben naar de luchthaven, dat hebben we. Hij stuurt ons een chauffeur die ons zal brengen, nou dat is nog eens service. Hij zet ons voor de deuren van Lufthansa af….we laten nog even snel 2 koffers sealen, voor we inchecken. Het koffers sealen is hier een heel stuk duurder dan op Dusseldorf we betalen $ 24,- dollar voor 2 koffers, maar ik durf het risico niet te lopen dat er iets open springt.

Nog geen 5 minuten later zijn we ingecheckt en kunnen we door de douane, ik krijg bijna een hartverzakking als blijkt dat ik de groene visum kaartjes mis die de hele reis in de paspoort zaten. Ze moeten er bij het inchecken zijn uitgehaald en dat heb ik dus niet gezien, mijn bloeddruk is redelijk gestegen Peter vraagt zich zelfs af of ik soms voor de eerste keer ga vliegen ;-)

We zoeken een plekje om te zitten en bestellen voor de kinderen een happy meal, het eten in het vliegtuig eten ze toch niet en ik heb goede hoop dat ze redelijk snel slapen. Zelf eten we nog een ijsje bij de Haagen Dazz….we zijn klaar voor de terugreis!!


Vooralsnog lijkt alles volgens schema te vliegen, dat is wel zo fijn! Tegen 17 uur gaan we richting de gate en al snel beginnen ze met boarden het gaat allemaal erg snel, maar wat een Nederlanders aan boord! Nog tijdens het opstijgen hebben mensen ruzie over een kindje wat wel heel hard loopt te gillen en schreeuwen, gaat lekker zo. Maar de rest van de vlucht mogen we niet klagen, na het eten neem ik een slaappil en 2 uurtjes voor de landing word ik wakker..zalig zo. Ik ben tussendoor heel even wakker en zie dan dat Jessy nog steeds zit te DS’’en ik zeg dat hij ook een uurtje moet gaan slapen omdat hij anders de dag niet trekt.

Toch handig zo'n IPOD.






Precies om 9.15 uur landen we in Dusseldorf, de koffers hebben we binnen no-time en al snel staan we op de parkeerplaats. Ik krijg een sms van Geert Jan dat ze gestrand zijn in Atlanta en daar dus in ene hotel zitten...balen zeg! (Of niet?!? ;-) Nu hopen dat onze auto het doet want die maakt wel een heel apart geluid toen we hem daar parkeerden ruim 2 weken geleden. alles verloopt nu ook prima en al snel zijn we onderweg naar Echt om onze Bono op te halen die het super naar zijn zin heeft gehad op de vakantie boerderij hij is wel heel erg blij om ons te zien!!
Eenmaal thuis is ook Pumba erg blij dat we er zijn en staan oma, Sven en Lucienne al ons op te wachten toch een lekker gevoel als je weet dat er iemand op je huis en achtergebleven dieren past!

We willen jullie allemaal bedanken voor de leuke en lieve reacties die jullie hebben achter gelaten het maakt het maken van dit blog voor ons extra leuk!! We kunnen terug kijken op een heerlijke vakantie......en aftellen voor de volgende vakantie NEW YORK Oktober 2010!! 

6 opmerkingen:

  1. Nou helemaal goed, jullie zijn zelfs al geland en ook al thuis, dat is snel. Mogen we jullie ook bedanken voor het leuke blog, want de avonturen volgen was ook voor ons als thuisblijvers erg leuk!!!

    Groetjes Rick en Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor ! WELKOM THUIS ! Was een TOP vakantie ! En een heel erg leuk blog ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom thuis en heel erg bedankt dat we mochten meegenieten van de leuke verhalen en foto's !
    Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Esther Bleeker15 mei 2010 om 23:46

    Welkom thuis weer, en hartstikke leuk was het om het blog te volgen
    Zo waren we " er een beetje bij " ;)
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook wij hebben tussen de bedrijven door jullie avonturen hier met plezier gevolgd. Wat gaat er nog een energie in al dat relaxen zitten, niet?

    Zo te zien hebben jullie wel wat overdreven veel lovebugs uitgeroeid....Maar ja, je kunt ze eigenlijk niet missen he? Altijd prijs!

    Succes met de jetlag deze week en we lezen het wel weer als jullie naar The Big Apple gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We hadden via de SMS al contact gehad, maar hierbij nogmaals: WELKOM THUIS !

    Ook jullie kijken terug op een mooie vakantie en daar hebben wij een klein stukje live van mogen mee maken. Thanks !

    Morgen, als het normale leven weer ene beetje op gang komt, zal ik nog eens op mijn gemak je hele blog lezen, want volgens mij heb ik hier en daar iets gemist.

    We zien elkaar snel !

    Greetz,
    Patrice

    BeantwoordenVerwijderen